cleanup overlay message centering
[netris.git] / board.h
1 #ifndef __BOARD_H
2 #define __BOARD_H
3
4 extern float stdOptions[7];
5
6 typedef int (*ShapeDrawFunc)(int scr, int y, int x, unsigned char type);
7 extern int shape_iterate(char s, int scr, int y, int x, ShapeDrawFunc func);
8 extern char ChooseOption(float options[7]);
9 extern void player_empty(int scr);
10 extern unsigned char block_get(int scr, int y, int x);
11 extern int player_draw(int scr);
12 extern int block_iter_set_status(int scr, int y, int x, unsigned char type);
13 extern void shape_draw(char shape, int scr, int y, int x, int shadow);
14 extern void shape_erase(char shape, int scr, int y, int x, int shadow);
15 extern int shape_get(char shape, int scr, int y, int x);
16 extern int shape_visible(char shape, int scr, int y, int x);
17 extern int player_move(int scr, int deltaY, int deltaX);
18 extern int player_rotate(int scr, int dir);
19 extern int player_drop(int scr);
20 extern int player_down(int scr);
21 extern int player_lineclear(int scr);
22 extern void player_lineadd(int scr, int color, int count, int column);
23
24 #endif //__BOARD_H
25