code duplication
[netris.git] / board.h
1 #ifndef __BOARD_H
2 #define __BOARD_H
3
4 typedef int (*ShapeDrawFunc)(int scr, int y, int x, unsigned char type);
5 extern int shape_iterate(char s, int scr, int y, int x, ShapeDrawFunc func);
6 extern char ChooseOption(float options[7]);
7 extern void player_empty(int scr);
8 extern unsigned char block_get(int scr, int y, int x);
9 extern int player_draw(int scr);
10 extern int block_iter_set_status(int scr, int y, int x, unsigned char type);
11 extern void shape_draw(char shape, int scr, int y, int x, int shadow);
12 extern void shape_erase(char shape, int scr, int y, int x, int shadow);
13 extern int shape_get(char shape, int scr, int y, int x);
14 extern int shape_visible(char shape, int scr, int y, int x);
15 extern int player_move(int scr, int deltaY, int deltaX);
16 extern int player_rotate(int scr, int dir);
17 extern int player_drop(int scr);
18 extern int player_down(int scr);
19 extern int player_lineclear(int scr);
20 extern void player_lineadd(int scr, int color, int count, int column);
21
22 #endif //__BOARD_H
23