code cosmetics
[netris.git] / board.c
diff --git a/board.c b/board.c
index c6c4837e5975b5430911f90e9dacb0d957531a98..9044f7844c5723aedd993d6feeaee8a6a45eb495 100644 (file)
--- a/board.c
+++ b/board.c
@@ -94,10 +94,10 @@ int ShapeIterate(char s, int scr, int y, int x, ShapeDrawFunc func)
        int i, j, result;
        char type, rotation;
 
-       type = s/4;
-       rotation = s&3;
-       for (i = 0; i<4; i++)
-               for (j = 0; j<4; j++)
+       type = s / 4;
+       rotation = s & 3;
+       for (i = 0; i < 4; i++)
+               for (j = 0; j < 4; j++)
                        if (shapes[type][rotation][i][j])
                                if (result = func(scr, y-i, x+j, shapes[type][rotation][i][j]))
                                        return result;
@@ -112,9 +112,10 @@ char ChooseOption(float options[7])
        int i;
        float total = 0, val;
 
-       for (i = 0; i<7; i++) total += options[i];
-       val = Random(0, 32767)/32768.0*total;
-       for (i = 0; i<7; i++) if ((val -= options[i])<0) return i<<2;
+       for (i = 0; i < 7; i++) total += options[i];
+       val = Random(0, 32767) / 32768.0 * total;
+       for (i = 0; i < 7; i++) if ((val -= options[i]) < 0)
+               return i << 2;
        return 0;
 }
 
@@ -319,7 +320,7 @@ int CheckFall(int scr)
        unsigned char z;
 
        if (!Game.gravity) return 0;
-       for (y = Players[scr].boardHeight-1; y > 0; y--)
+       for (y = Players[scr].boardHeight - 1; y > 0; y--)
                for (x = 0; x < Players[scr].boardWidth; x++) {
                        if (((z = GetBlock(scr, y, x)) > BT_none) && ((z & 160) == 0)) {
                        //doesn't stick left/up => topleft block
@@ -362,7 +363,7 @@ int ClearFullLines(int scr)
                        from++; //skip
                        for (x = 0; x<Players[scr].boardWidth; x++) {
                                SetBlock(scr, from, x, GetBlock(scr, from, x)&239);
-                               if (from>1)
+                               if (from > 1)
                                        SetBlock(scr, from-2, x, GetBlock(scr, from-2, x)&223);
                        } //don't stick blocks to line which we'll remove
                } //full lines